Fredag 24/6:
Våknet i passende tid, tok en dusj og sjekket om det var noe liv i resten av de norske. Det var det delvis. Men de hadde det ikke så travelt, så jeg bestemte meg for å sykle (!) ut slik at jeg rakk 125 treninga. Nevnte jeg at det var kjekt med trøsykkel (?)... Uansett, var ute på banen i god tid til 125 treninga, og i dag fikk jeg med meg det meste. Satt på hovedtribunen før lunsj, og som vanlig borte på gressbakken før målstrekket, sjikanen og det korte rettstrekket etter lunsj. Det kom ikke noe regn, men det var ikke trykkende hett. Var akkurat varmt nok til at det gikk fint å ligge i gresset å se på kvalikkene. Seff. med kort vei til påfyll av landbruksprodukter - både fast og flytende. Resultatene finner dere på www.motogp.com
Smset med de andre norske og det fikk ikke somla seg ut på banen før rett før klokka 2. De rakk derved såvidt kvalikken til Motogp. Uansett, når kvalikken var over, så sykla (!) jeg tilbake til campingen og slappet litt av i teltet før resten av de norske dukka opp. Traff forøvrig flere norske, søskenparet fra Asker / Røyken dukka også opp som vanlig. Så etter litt mer forbrødring med tyskera og påfyll med mest flytende var vi klar for nok en tur opp i sentrum, det ble pizza i dag også. Fredag / TT-night er som kjent noe helt for seg selv, så vi tok en runde i sentrum, det er mye brøyting for å komme frem på de trangeste stedene, men trivelig er det !
Var tilbake i rimelig tid, og i seng med ørepropper osv. Det hadde vært litt vått, men ikke for mye, temperaturen var vel ikke den høyeste, men alt-i-alt, helt greit.
Lørdag 25/6, løpsdag
Våknet, tok en dusj, spiste frokost, snakket med de andre norske og sykla så ut til banen. Som vanlig så er det mye mer folk i dag, men det var overaskende greit å komme frem. Jeg hadde noen billetter til overs, stilte meg opp på utsiden av porten, og de forsvant på noen få minutter. Var et par trivelige eldre tyske karer som kjøpte de, de hadde vært på Assen de siste 25 åra eller så. Nå kjørte de bil, men de hadde fortsatt et passende utvalg av sykler hjemme i garasjene... snakket såvidt med 2 av de norske som hadde kjøpt billetter her hjemme, han ene hadde skikkelig trøbbel med sykkelen sin. Det ble nok transport på den hjem.
Uansett, nå var det tid for finaler, og det ble ganske bra race utav det, 125 var som vanlig ganske underholdenede, Moto2 en stund, mens i MotoGP ble det litt stor spredning. Og overaskende nok, så vant Ben Spies. Rossi var akkurat 3 sekunder unna pallen, surt.
Sturla var med å kjøre, men det gikk desverre ikke så bra, han havna langt bak i køen.
Det var ikke vått under løpa, men med engang løpa var over, så kjappet jeg med tilbake til sykkelen, og tråkka tilbake til campen. Når jeg holdt på å pakke, da kom regnet. Et slik silregn. Fikk stort sett all bagasjen tørr inn i bilen, men da jeg skulle ha ned teltet, da begynte det å regne for alvor, så det bare rulla jeg sammen å stappa baki bilen. Fikk vrengt av meg alt det våte tøyet, på med tørt og kjapt inn i bilen. Det var da jeg satt der og så på alle de som pakket på sykla i regnet at jeg tenkte at det egentlig var litt ok å kjøre bil... Det regnte forøvrig helt til Bremen.
Var litt usikker på hvordan jeg skulle ta hjemturen, men siden jeg var alene, så bestemte jeg meg for å kjøre opp til ca. Vejle. Jeg søkte på nettet og fant et (viste det seg) lite trivelig hotell på en gammel herregård. Var der rett før midnatt, og var i seng rundt klokka ett.
Regards, PerJ (gate: '94 916 S, bane: '08 1098, Solgt: '08 1098 S)
Søndag 26/6
Våknet ved 8-tiden, tok en dusj, spiste frokost og la i vei mot Hirtshals. Jeg hadde dagen i forveien booket meg inn på fergavgangen kl. 13. Jeg var fremme i Hirtshals rundt kl.12, og det uten å kjøre spes. fort. Parkerte i køen, og der stod det en laaang rekke med støpejernssykler, men fremst i køen stod det en franksmann på en Monster. Jeg hadde tilfeldigvis på meg en Ducati trøye, så jeg kikket litt på sykkelen hans, pekte litt diskre på støpejerna og rista forsiktig på hodet. Franskmannen gliste...
Ferga holdt ruta, så jeg var hjemme i Tønsberg ved 18-19 tiden på søndagskvelden.
Så:
Det var en helt grei tur i år også, litt kjølig og en del regn. Men tørre løp.
Har en ikke har kjørt sykkel til Assen (eller andre løp), så må en gjøre det minst en gang. Men det er kjekt med bil også, spes. når det regner.
De dreit seg ut med treninga på torsdagen, men de har nok lært av det til i år.
Det er trivelig med folk på tur, og det var som vanlig "noen" mennesker i sentrum på fredagskvelden.
Og ja, finalen i år er 30/6...