Norsk Ducatiforening Desmodromene

Monster S2R 1000 kjøpt...

rated by 0 users
This post has 147 Replies | 9 Followers

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Kristian V. Posted: 09-03-2010 15:11

Da skjer det saker...!
Pengene er klare så nå skal drømmen bli oppfylt! Jeg er klar for en handel! ;)

Følger med på Finn.no og har en jeg skal ringe på, men har du eller vet om en S2R 800, eller kanskje en 1000, og vurderer å selge nå før sesongen er omme, så ikke nøl med å ta kontakt!
(Er det noen som har sett på de som står på Finn.no eller har kjennskap til de??)

Om den står på sørlandet hadde vært en fordel, men ikke et krav. Men ikke langt nord!

Ønsker, etter forbehold:

- Den skal helst være rød med hvite felger!
- Servicehistorikk og godt tatt vare på.
- Kort hekk..
- Modifisert eksos/chippet.
Og helst uten heftelser så man slipper det styret.

Ta gjerne kontakt om du har noe som kan friste:
Bilder og bra info om sykkelen er å foretrekke!

Mvh en glad
Kristian V.

Top 25 Contributor
Posts 473
Medlem# 511

Jeg hadde sjekket denne S2R1000 hvis jeg ikke hadde en slik fra før:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=23642371

Top 25 Contributor
Posts 334
Medlem# 966

Corse medlem

Colin748916:

Jeg hadde sjekket denne S2R1000 hvis jeg ikke hadde en slik fra før:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=23642371 

Enig, det der var et bra høsttilbud..

Tor #69

I år kommer dokker tel å plages mye med mæ...  Big Smile

Top 10 Contributor
Posts 1 173
Medlem# 869

Det er flere gunstig prisete 800'er på finn.no, men 1000'n som nevnes slår dem lett i verdi. 35% mer dreimoment, bedre bremser, bedre fjæring og tørrclutchlyd. Hvis du vil ha med en Monster-kjentmann når/hvis du skal se på denne, så kan jeg gjerne stille opp. Eller Colin??

Gratulerer med avgjørelsen!

Hvite felger er vanskelige å holde pene. Er de sorte på den sykkelen du liker best, så kan de jo lakkeres/pulverlakkeres. Tail-chop er relativt enkelt å gjøre selv. Chip er avgjørende på '07 800, men ikke obligatorisk på '05/'06 hvis det bare moddes til slip ons.

Strada capitano

Chief Executive Mod Addiction Enabler

Top 75 Contributor
Posts 96
Medlem# 926

Corse medlem

Monster er et godt valg, og jeg har hatt mye morro på monsteren jeg har Smile (i fra italiensk 2009... http://www.youtube.com/watch?v=qzrqVN2a7Iw )

Du vil kjenner veldig godt forskjell på motoren i s2r 800 i forhold til motoren i s2r 1000.

Har du muligheten så ville jeg uten tvil godt for S2R 1000!

1000 DS motoren har et mye større drag i fra bånn og det vi du sette stor pris på! (Det er den samme motoren som sitter i min 05 Monster 1000S).

Løp og kjøp Big Smile

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Sykkelen jeg hadde lyst på, med alle de rette mods'ene ble selvfølgelig solgt i helga... typisk!

Så spørs om ikke jeg får ta en tlf til han som har den S2R 1000'en, selv om den ikke helt er som jeg vil ha den. Men det er jo heller ingen av de andre syklene på finn nå...

Pulverlakking av felger fikser jeg på jobb så og si "gratis". Gjorde det med 4 Compomotive MO-felger jeg har til bilen, så vet at det kan være et helvette å holde det rent ja... Men planen er å vaske av sykkelen hver gang den har vært ute på tur og skal settes inn.. :)

Hva gjør man for å "kutte" av hekken? er det bare å kappe rørene i ramma og flytte blinklysene?
Hvordan og hvor fester man evt blinklysene igjen?

Top 25 Contributor
Posts 473
Medlem# 511

Hallo!

Du finner garantert noen som har hvite felger og som ønsker å bytte mot sorte. Jeg har hvite felger og ønsker ofte å bytte, bortsett fra akkurat nå som de er nyvasket. Da er det kult med hvite, ingen tvil om det.

Kutter du "hekken" så husk at ramma de da ikke lengre er som typegodkjent. Jeg har en mod som det følger TÜV godkjenning for kapp av 85mm fra ramma, det er en kort karbon-hekk fra Shift-Tech. Du bør skjekke denne i levende live før du sager av ramma. 

Jeg har også fortsatt en QuatD Exbox for S2R1000, jeg bruker den ikke da jeg føler at sykkelen går dårligere i det turtallsområdet jeg benytter på gata, dette er med dB-killeren montert. Mulig går den bedre uten proppen men for meg er det ikke aktuelt å kjøre uten dB-proppen på plass. Tror jeg...hmm. Kjøper du S2R1000 må du gjerne låne/prøvemontere ExBox'en og se hva du synes om den.  

Top 50 Contributor
Posts 159
Medlem# 916

Jeg anbefaler deg å kjøpe en sykkel som du selv kan fikse slik du vil ha den. Det gir en ekstra følelse når du svinger deg rundt omkring på fine veier. Du kan velge å kappe tailen helt som dette feks:

eller sette på en kortere tail som jeg har gjort:

De som kapper hele tailen bruker  kjøpe bremselys med integrert blinklys.  Lykke til samma hva du gjør Smile

- FantDonald

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Jeg sendte mail på den S2R 1000 i Son nå! Så er den i ellers bra stand osv så kan det nok bli handel der! Jeg krysser fingrene!

Colin: Blir det sykkelen nevnt over, så kan vi kanskje gjøre en deal! Er både int i hvite felger og EX-Box'en :) Men hva ville du evt hatt for Ex-Box'en?

Ja, er jo gøy å modde selv. Man har jo hele vinteren på seg ;)

Blir nok å kappe hekken helt. Liker ikke kort ller lang hekk egentlig.. Men har du et bilde fra siden av sykkelen med kort hekk?

Jobber som aluminiumskontruktør så skal nok klare å lage en plate å feste baklykta i ;)

Top 25 Contributor
Posts 473
Medlem# 511

Kristian V.:

Men hva ville du evt hatt for Ex-Box'en?

Nei, jeg har ikke peiling... Jeg driver ikke butikk med MC-deler så alt blir etter dagsformen og humør. Men ExBox koster vel rundt 10 lapper ny enten fra ebay eller han på finn.no som stadig annonserer fra Trondheim. For meg er den "kjekk å ha" men den gjør jo ingen nytte i hylla. Du kan jo låne den hvis du vil og montere, er du fornøyd så må du gjerne kjøpe den. Halv pris av ny er vel et bra utgangspunkt?

Det skal være trygt å kjøpe S2R1000, har ikke den i Son kun gått 15.000? Da er den akkurat innkjørt, min løsnet ikke før rundt 10.000 og nå på 14500 går den bedre enn noen gang, faktisk mye bedre enn tidligere sessonger. 

Det har på utenlanske/US forum vært MYE snakk om "surging" og ujevn gange og motorrespons på S2R1k, jeg har ikke merket noe til dette på min EU, denne er søt som druer. Så lenge den går som den skal og er tatt riktig vare på så er det bare å handle i vei. Jeg vet ikke om svake punkter annet en at carbon sidedekslene skraper av lakken på ramma og at ventilstyringene på tidlige DS-motorer var svakt punkt. Og så ble de tidlige levert fra fabrikk med alt for stramme reimer som dreper lager og reimstrammer. 

Løp og kjøp. 

Ellers var det en 800 her i Sarp/Skjeberg, bildene er tatt inne hos den lokale dekk-pusheren og der er kyndige folk. Beundrer stadig ´94 916 og 888 utstilt der.

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Hørtes ut som en god pris på Ex-boxen det!
Eneste jeg er "redd" for er at den ikke har samme brutale lyden som Termi-potter. Men vi kan jo se evt når/om jeg får handlet sykkelen :)

Står at den S2R 1000 i Son er "Kjøpt ny og alle servicer hos AMD motorsykler".
Så da satser jeg på at den skal være bra. Det er vel et seriøst firma?

Men den står oppført med 120hk.. er ikke de vel mye økning med bare eksos og evt chip?

Top 25 Contributor
Posts 511
Medlem# 554

Colin748916:

Det har på utenlanske/US forum vært MYE snakk om "surging" og ujevn gange og motorrespons på S2R1k, jeg har ikke merket noe til dette på min EU, denne er søt som druer.

I USA bruker de annen bensin, og dermed går ting annerledes. Det er mye det samme med 1098 der borte også, Termiser med chip humper og hoster, mens de fungerer bra i Norge.

-Didrik-

Strada-general og tidligere Styremedlem i Desmodromene

Top 25 Contributor
Posts 473
Medlem# 511

120hk er nok trykkfeil, kanskje 90hk på en veldig god dag på favoritt-dynoen...?

Top 10 Contributor
Posts 1 173
Medlem# 869

Jeg har også stusset på det med "120hk". Det er total skivebom - noe som i seg selv ikke er viktig for deg. Dog betyr det at selger enten bevisst prøver å lure noen eller at han ikke har filla peiling på Ducati eller at de han har spurt ikke har peiling. Det er jo verdens enkleste sak å finne ut for selger, så da blir jeg mistenksom. Hvorfor gjøres den "tabben"? Kan sykkelen være bygd opp fra vrak? Eller noe annet? Kanskje sjekke med AMD for historikk? Tidligere eieres forsikringsselskap?

Strada capitano

Chief Executive Mod Addiction Enabler

Top 25 Contributor
Posts 426
Medlem# 780

Fikk svar på mail nå.

Olje og filter er nettopp byttet samt at reimer er byttet på 12.000km.

Det negative var at det var bare 2mm mønster igjen på bakdekket.
Den har blitt lagt i bakken en gang, alt er fikset, bortsett fra en liten bulk på tanken.
Den har subbemerker på fothvilere, støtte og litt på eksosen under. Men det er kanskje vanlig om man legger de langt ned i svinger, ved evt banekjøring osv..?!

Eneste jeg syntes var rart var at den hadde fått nytt reg.nr i 2009 pga mistet skilt. Er det vanlig prosedyre?

Skal se om jeg får tatt et par tlf i morgen for å sjekke litt rundt.

Blir evt å møte for å se på sykkelen i Moss i løpet av uka. Om en vil, er det bare å komme og se på sykkelen og sjekke litt. Jeg er helt blank selv på Monster S2R, og det er også han jeg skal ha med som testsjåfør.

Page 1 of 10 (148 items) 1 2 3 4 5 Next > ... Last » | RSS