Denne turen kjøres på svært egnete veier (derav navnet), hovedsaklig i Sverige. Stikkord for ruten er Oslo/Sverige/Nybergsund/Särna/Funäsdalen med litt annerledes retur. Ca 50 mil hver vei. Detaljer kommer etterhvert. Foreløpig vil jeg ha uformelle tilbakemeldinger om mulig interesse og så formaliserer vi når det nærmer seg.
Datoen er ikke fast bestemt ennå, men vi ønsker å gjennomføre reisen lørdag/søndag 10./11. med 17./18. eller 24./25. som reserveløsninger i tilfelle vått føre. Turen er for lang til å gjennomføres på vått føre, så vi må bare avlyse og se an følgende helg hvis yr/storm slår seg vrange.
Hotell Funäsdalen er foreløpig valgt som sted for middag og overnatting. Svenske kroner 845,-/685,- (størrelseforskjell) for enkeltrom inklusiv frokost på søndag.
Det er krevende å kjøre 50 mil to dager på rad (oppstart i nitiden). Dessverre er det ikke tid til lange pauser underveis. Alle er velkomne og det er hyggelig hvis vi blir flere, men tenk gjennom om du faktisk er i stand til og synes det er morsomt å kjøre så langt. Jeg kommer til å tilby andre og kortere spontanturer også - da med mye mer sosialt preg - Italian Espresso Rally opplegg.....
Vi høres og sees forhåpentlig til en fantastisk opplevelse!
Strada capitano
Chief Executive Mod Addiction Enabler
Hei!
Jeg er med. Vedlagt er foreløpig kjørerute:
http://maps.google.no/maps?saddr=Oslo+Sentralstasjon,+Jernbanetorget,+Oslo&daddr=Fun%C3%A4sdalen,+Strandv%C3%A4gen+2,+840+95+Fun%C3%A4sdalen,+Sverige+(Hotell+Fun%C3%A4sdalen)&hl=no&ie=UTF8&ll=61.196213,12.194824&spn=4.427767,13.820801&sll=61.276059,11.681683&sspn=4.415887,13.820801&geocode=FdMskgMdLgmkACEzwsBwxXE46Cm_rrT6iW5BRjEcDPF-XlBtng%3BFbRcugMdjGm_ACFzadvzAcG_2w&mra=pd&vpsrc=6&z=6
mvh Andreas
Hei,
Dette høres ut som en veldig spennende tur og jeg har veldig lyst til å bli med. Etter vår 40 milsrunde på vestlandsturen tror jeg at 50 mil også bør kunne gå.
Om jeg blir med avhenger nok litt av hvilken helg det faktisk blir, er enig med at det må være under forutsetning av at været er bra.
Sven
Bra Sven! Helgen vi sikter på er 10./11. Dersom den ser skummel ut værmessig, så prøver vi påfølgende helg. (og så videre inntil snøen legger seg )
Usj. Kunne tenkt meg denne turen jeg også, men 10/11 er umulig. Alternativene er derimot mulige.
900SSie -> 999
Følg med på tråden, så får vi se ?
Jeg følger _alltid_ med
Heyhey dette kunne jeg tenkt meg. Det blir jo en litt kortere tur enn Vestlandsturen for min del (60 mil + 40 mil + 60 mil), men hvis jeg skal til Oslo først for å bli med blir det j... langt! Kan muligens komme fra Ålesund og kolve inn på hotellet (har vært der før på isbanekjøring med Audiklubben), så følge med litt sørover før retur hjem igjen.
Ålesund-Funäsdalen er jo også 47 mil...
Nå kommer vel touringsetet til 848 hvilken dag som helst, da blir nok bakenden også mer fornøyd (skarp kant på salen der beina ligger over, merkes godt etter 8 timer...)
Jeg følger med på yr/storm med forventning!
Sporty innstilling 47 mil lørdag er jo moderat - henge med ned til Trysil/Kongsvinger-området på søndag går greit - hjem derfra blir spenstig, men det er jo de litt ekstreme opplevelsene vi husker best...
Dette ser meget spennende ut, og ser foreløpig ut til å passe i kalenderen....
'98 748 SPS
'73 Aermacchi 350 SS
Bedre og bedre dette Helt greit å kjøre alene, men alltid enda litt hyggeligere hvis vi er noen flere. Snart på tide å legge inn noen karma-poeng hos værgudene...
En tur midt i blinken for Diavel! Følger med på tråden :)
Diavel - jeg kommer til å ta med noen plankebiter som du må sitte på - det er ikke rettferdig at du skal sitte mer komfortabelt enn oss andre Forøvrig er det kjempebra at du også har lyst til å kjøre!
Denne må jeg ha med meg. Helgen 10 sept er iallefall ledig.
Flott Kairon