Ønsker å kjøpe 900 SL/SS (ikke ie)
Dersom du har eller kjenner noen som har sykkel til salgs, send meg en melding.
Er primært ute etter pen og kjørbar sykkel i god stand, men "prosjekter" kan vurderes.
Har du en kandidat, ikke nøl, jeg skal kjøpe sykkel nå...
*BUMP*
Ingen som har en Superlight eller SS til salgs om dagen?
Det ligger fem stk. på Finn.no (1999- og 2000-modeller).
900SSie -> 999
Jepp, kjenner til Finn....
Tenkte kanskje det var noen på dette fora som ikke har annonsert på Finn, men som kan være interessert i å selge likevel.
Eller om noen kjenner noen med en Superlight som kan tenke seg en kjapp handel på tampen av sesongen. Man vet aldri...
...og så er jeg ikke så veldig lysten på ie-varianten. Så vi snakker 91-97 her.
Hei. det ligger 5 stk på blocket i Sverige. denne og en 900 ss med full øhlinspakke samt noen normale
http://www.blocket.se/stockholm/Ducati_900_Superlight_34810299.htm?ca=15&w=3
Hilsen Dag
Jeg regnet jo selvsagt med at du kjente til Finn.no, men iom. at jeg ikke så noen andre opplysninger i innlegget så synes jeg det var på sin plass å nevne for sikkerhets skyld
Det blir jo fort dyrere å kjøpe fra sverige enn her til lands når det gjelder slike objekter, når man legger på mva. og engangsavgift. Men utvalget er jo ofte bedre. Hvorfor vil du ikke ha i.e.-varienten, forresten? Fordi moteren er enklere og greiere å ha med å gjøre? (Jeg kjenner bare i.e.-varianten selv.)
Tror ikke at man finner en så strøken SL i Norge til 62-65k.. Det er vel det denne kommer på? 45000 sek++++
se på den.! Jeg selv har hatt en IE og synes SL er en klassiker på linje med 916. det er ikoner, ikke sykler.
En SL -93 skall väl ha Marvic-Akront fälgar?
Sant, det. Det blir litt over 60.000,- for den. Og nei - du får neppe rimeligere her til lands
hauge: En SL -93 skall väl ha Marvic-Akront fälgar?
Jepp:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ducati-900SL-SUPERLIGHT-916-/160641263704?pt=US_motorcycles&hash=item2566f72858
Eller:
http://www.ebay.co.uk/itm/Ducati-900-SL-Mk1-/170686090002?pt=UK_Motorcycles&hash=item27bdaf0b12
http://www.ebay.co.uk/itm/DUCATI-900SS-1996-/180715868474?pt=UK_Motorcycles&hash=item2a1381513a (Denne kommer på ca. 38000,- ink norsk moms og avgift men pluss frakt)
osv...
Regards, PerJ (gate: '94 916 S, bane: '08 1098, Solgt: '08 1098 S)
Jeg har forstått det slik at man må betale moms på frakt også?
-Moms på pris levert på tollsted? de skal jo ha sitt. Fordel med den i Sverige: han rekker banedage,n ihvertfall på statens røde tape skilt.
Tror det er slik fortsatt, ja. Når det gjelder slike ting så kan man banne på at hvis det engang har vært slik så vil det alltid forbli.
Dag Westnes: Jeg har forstått det slik at man må betale moms på frakt også? -Moms på pris levert på tollsted? de skal jo ha sitt. Fordel med den i Sverige: han rekker banedage,n ihvertfall på statens røde tape skilt.
Det er helt korrekt, og det er lagt inn i anslaget for de fra USA. Når det gjelder sykler i Europa, så kan muligens hente de selv, og da har en ingen faktura som dokumentasjon på fraktkostnaden. Da benytter de en "sjablong" verdi for frakt, og beregner moms etter det. Da jeg tok inn 916 for snart 10 år siden, så mener jeg de brukte 1000,- som verdi, jeg måtte da betale 250,- i moms på frakt. Tror jeg...
Og ja, den eller de i Sverige kan hentes nå, og da rekker han banedagen til fredag...
OK. Karer, dere kan slutte å tipse nå....
Har inngått kjøpsavtale.
Sier ikke mer nå i øyeblikket, men jeg skal forhåpentligvis hente den i neste uke. Må få det til å passe med jobb osv for begge parter.
Innebærer litt flyging og en brutal introduksjon til livet med en SS (70 mil retur på "ny" sykkel). Holder meg dog i Norge. Man får da gode tilbud her også.
Dersom jeg er i stand til å bevege meg og ikke har blitt akutt tvangsinnlagt inn til fysioterapi, skal jeg få satt inn noen bilder av nyervervelsen før neste helg.
Kan si såpass at den har monosal og stag på bakre caliper
Når det gjelder diskusjonen om SL og Akront hjul, så var det bare i -92 SL kom med dette. Fra -93 hadde de samme felger som std SS...
Noen som har ett par liggende de vil selge ? :)