Ducati kjøpes, fra 2007 modell eller nyere, Sf eller Monster ! 1098, 848, Foryrinsvis Streetfighter 848, 1098, Monster 1100 evo, vanlig 1098 eller vanlig 848, eventuelt S. Har en oppfatning av at en sykkell normalt faller 20 % første året og 10 % i året de neste årene, kan gjøre rask handel. Men tilnærmet nypris jkn jeg betale i butikken. Send mail med forslag eller post her.
Hei og velkommen til oss!
Vi har vel en StreetFighterS, en Monster S2R1000, en Monster 1100S og en 1098S i salgsannonsene her på forumet. Du er vel også klar over finn.no som kilde?
Jeg vil tro at du vurderer pris sånn omtrent riktig.
Hva er bruksområde, forventninger og erfaring? Kanskje vi kan fortelle litt om fordeler og ulemper på de forskjellige sykkeltypene...
Strada capitano
Chief Executive Mod Addiction Enabler
Har sett hva som ligger ute på finn og her. nesten iIngenting blir solgt og de fleste skal bare "forsøke å selge". Blir ikke ting solgt er det for dyrt i forhold til markedet. Hensikten med å poste her var å få kontakt med noen som faktisk ønsker å selge til en normal nedskrevet pris i stede for å støte alle som tror en sykkel stiger i verdi ved normalt vedlikehold og normalnslitasje. Jeg har ingen hast men ønsker meg en sykkel til sommeren.
Hva er det du sier? At flesteparten av de som har sykler liggende på Finn.no ikke er interesserte i å selge til oppgitt pris? Merkelig. Tror ikke jeg har opplevd det noen gang. Med mindre du byr under oppgitt pris, selvsagt - da er det jo ikke sikkert man vil selge.
Når det gjelder priser på brukte motorsykler, så har de alltid - eller ihvertfall så lenge jeg har vært kandidat - vært kunstig høye i forhold til alder. Og en del Ducatier - spesiellt eldre Superbikes (996/998) er ofte helt tøvete priset. Men slik er det bare, og så lenge folk med glede betaler 100.000 for en 12 år gammel sykkel så vil det fortsette å være slik.
900SSie -> 999
Nei, omvendt, jeg mener de ikke kan regne seg frem til normal avskrivning og selge til salgbare priser. Alle syklene ligger uten å bli solgt. På to uker har det gått en DUcati til 20 000,- resterende har kun blitt liggende. Når en ny monster 1100 evo koster 184 000 kan det være vanskelig å få 150, 160 +++ for de som er to og tre år gamle. Bare med utskift av slitedeler vil de gamle da koste mer enn de nye......
Hei,
Jeg syns min er helt riktig priset og regner det som veldig sannsynlig at jeg får solgt den til våren (http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=32514251). I forhold til en ny har jeg tatt tapet på 47 000, også er min 39 600 billigere enn eksakt lik overvintret versjon hos forhandler. I tillegg har jeg noe ekstrautstyr. Jeg var selv på utkikk etter noe slikt i fjor, der noen allerede hadde tatt det sure førstetapet for meg men av en eller annen grunn ufrivillig måtte selge, men det var umulig å finne.
Årsaken til at få blir solgt nå har jo selvsagt med årstiden å gjøre. Folk vegrer seg for å kjøpe noe såpass dyrt uten å få prøvd det, og det er jo helt forståelig. Men interesse er det. På under en uke har 1565 sett annonsen, og jeg har fått tilbud om innbytte i passat, Fiat sportsbil, z1000 + 100k, og B.M.W. I tillegg til generelt innbytte. Hadde noen kommet med en HM eller en 5.serie hadde jeg kanskje slått til.
Mitt inntrykk er at det ble solgt mange ducatier i fjor, og selv om nok noen overpriser sine sykler så gjelder ikke det alle.
Lykke til med jakten:)
Til Trådstarteren.
NÅ er det kjøpers marked. Masse flotte, velholdte sykler til salgs. Var hos Løvås i går.
Men du må vite hva DU vil ha. De forskjellige sykler du nevner er jo i heilt forskjellige katogerier, eneste de har til felles er de er rød. Ikke bruk tid på å ringe folk/annonser å diskuter pris, hvis du ikke vet hva du vil ha.
Vet ikke hvor mye erfaring du har med Ducati, men ta en tur til en forhandler, prøvesitt, ta og føl, finn den modellen som hva det du ønsker. Når du har funnet ut hva du vil ha, så reis å se på sykler. Ofte er det en grunn til at noen sykler er rimeligere en andre. Så er det ditt valg, om du vil ha markedets rimeligste, eller kjøpe et smykke, som er godt utstyrt, og kanskje eid av en petimeter.
Lykke til.
Kristiansander med 996SPS og 1098 Bane
Ser at Løvaas har en strøken 1198, 2009, med fulleffekt potter av den nye modellen.
Det er selvsagt ikke alle som overpriser objektene, mikkel - men det er en del...idioter når det gjelder økonomi og penger, for å si det slikt, som har sykler liggende ute til priser som er for dumme til at man gidder kommentere det. Din er vel greit priset, vil jeg tro - det er jo så godt som ny. Skulle gjerne kjøpt den, men jeg er i samme situasjon som du kommer i snart, og det kan ta litt tid å justere seg ut av noen av bivirkningene som følger med slikt
Lurer på om noen har erfaring med import fra Tyskland eller Italia. Ser jo at Streetfightere fra 11.2008 ligger til salgs for +/- 80 000,- og vil ha bruksfradrag på ca 37 000,- med totale avgifter og mva på ca 85 000. Dette kan gi en streetfighter 1098 inn i Norge for ca 165 000,- Hvis man har rimelig transport eller får prutet litt der nede. Tar gjerne imot tips fra noen med erfaring fra å ha gjort dette.
2010 Monster 1100, registrert mai 10 ferdig inn i norge for 131 000,- / 2011 Monster 1100 evo ferdig inn 155 000,-......... + transport.
Du kan finne fine sykler til bra pris i utlandet med litt jobbing, ja. Bare pass på at du får så mye informasjon om sykkelen som mulig, og at du kjøper fra seriøse forhandlere - mye enklere å jukse med km. stand o.l. over landegrensene enn lokalt. I tillegg må du jo finansiere det uten sikkerhet i objektet, selvsagt.
Hei , har en 2009 1198s til salgs. Helt strøken,4800km . Hva skal den koste etter din beregning ?
Mvh
Kai Nystuen
90012410
Hei Kai
Jegh har i utgangspunktet vurdert 1198 til å være en dyrere sykkel enn hva jeg har ønsket å kjøpe og har ikke sett mye på prisnivå på disse. Hvis det hadde vært en sykkel i min beregning ville jeg tenkt nypris minus 20 % fra 09-10, 10 % fra 19-11 og 10 % fra 10 - 11. Hvis det er en sykkel som koster 300 ny så vil jeg anta at den er salgbar for 190 +. Men som sagt da tror jeg heller jeg legger pengene mine i en ny streetfighter eller monster 1100 som egentlig passer mitt bruk bedre. ( har jeg feil utgangspunkt pris i beregningen så beklager jeg det.) For min del vil en superbike være noe jeg kan kjøpe hvis det ert et ekstremt godt kjøp men jeg ønsker fortrinsvis monster 1100 eller streetfighter.